Josef Z.

Josef.Zemen(@)seznam.cz
Táborsko



Taky jsem se rozhodl si pořídit multicaru M22 na základě vašich stránek a tak na podzim 2009 jsem začal se sháněním nějakého stroje. Netrvalo to dlouho a koupil jsem multicaru za 10000,- (původní cena byla 16000,-) ve stavu nepojízdném. Při koupi se jí majiteli nepodařilo nastartovat. Proto ta sleva. Po prvotním nadšení, že mám konečně stroj doma a po drobných opravách si budu užívat jízdy, jsem začal litovat tak výhodnou koupi.



Nefungovalo tam snad vůbec nic. Po opravě žhavení a seřízení ventilů se mi podařilo multošku uvést do chodu a po první jízdě bylo jasné, že takto bych asi daleko nedojel. A tak popíšu pár závad. Nefunkční žhavení, motor bez ventilové vůle, popraskané hlavy, nebrzdí, prolomené šasi, kardan (viz foto), nejde řadit, elektro je chuchvalec drátů - nic nefunguje. Ty další závady rostly jak houby po dešti s dalším rozebíráním multošky. Ke všemu tam chybí spoustu součástí jako dveře, kryty motoru, přístroje atd.



A tak právě tady nastal ten zlom a rozhodl jsem se multicaru zrenovovat a tak zachránit jeden stroj před sešrotováním. K tomu mi perfektně pomohly právě tyto stránky a chválím všechny nadšence pro tyto stroje. Začátek oprav jsem vzal odzadu - opravit šasi, kompletně přetěsnit nápravu, vyměnit některá ložiska, opravit řazení uzávěrky, promazat pera, vše zakončit barvou. Práce šla dobře a zde je pár fotek mého tříměsíčního snažení den co den v dílně.


Rok 2011


     Posílám další fotky renovace mulči. Vyjel jsem na jaře 2011. Chybí mi dodělat pár detailů. Jinak multicara slouží moc dobře. Celá renovace mi trvala asi 6 měsíců, vždy přes zimu, takže se to natáhlo na dva roky. Penězi jsem se dostal něco ke 30000,- i s pořízením stroje. A to nepočítám práci. Člověk si toho stroje pak více váží, když mu tolik obětoval. Mám i technické osvědčení a povinné ručení za 138 kč na rok. Chci dodělat ještě nějakou nástavbu na korbu a pár drobností. Všem kdo renovují přeji hodně zdaru, dá to práci.




Rok 2013





Rok 2014