Libor K.

l.kali@seznam.cz




Můj příběh s mulčou začal docela nečekaně. Na internetu jsem se poohlížel po nějakém traktoru k chalupě, kterým bych si splnil jednak svůj klukovský sen a současně mi pomohl s prací okolo baráku. Traktor si koupil bratr a tak jsem začal přemýšlet o něčem jiném a našel jsem stránky o multikáře M 22 – hned jsem věděl co začnu shánět. Mulinu jsem koupil v celkem zachovalém stavu ze Strakonic. Je z roku 1970 - třístranný sklápěč s uzávěrkou a jako de-luxe výbavu to má topení. Protože neměla funkční brzdy a jako na potvoru nechtěla startovat, tak jsem ji dotáhl po vlastní ose na tyči za traktorem asi 25 km na chalupu. Těšil jsem se jak malý kluk, tak mi ani nevadila šílená zima v kabině (únor) a jízda přes výmoly, které traktor zvládal bez problémů, ale mulina měla co dělat. Když byla mulča na dvorku, nastaly nejdramatičtější chvíle - vysvětlování manželce, že je to veterán a že to vůbec není vrak. Obrovskou podporu jsem měl v dětech, kterým se tak zalíbila, že mne plně podpořily. Pustil jsem se do zprovoznění a zjistil, že nešla nastartovat kvůli povolenému šroubení hadice na nádrži – po dotažení a odvzdušnění naskočila bez problémů. Další etapu oprav jsem již rozdělil na nutné zprovoznění a větší GO, kterou pravděpodobně udělám příští zimu. Nyní jsou komplet opraveny brzdy - většinu dílů (trubičky, manžety) jsem koupil v mototechně v Blatné – naproti poště. Protože byla mulča padlá na jednu stranu – unavené pero pod motorem – vy(na)hamroval jsem jej. Po testovací jízdě jsem zjistil, že jdou spaliny přes výměník topení do budky (vypadlá jedna asi ze stovky kovových jehel ve výměníku). Nyní opravuji výfuk, který měl již nejlepší léta za sebou (prasklý „vlnovec a děravý tlumič). Ještě přejít elektro, vyměnit olej a snad bude vše po mechanické stránce ok – lak až příští rok. Málem bych zapomněl, díky těmto stránkám jsem bez problémů vyřídil i náhradní doklady u p. Veseláka z UNIKONTU a pojistil asi za 218 Kč u ČPP.