Tonda N.

nevidal.a@seznam.cz
Brno - Borkovany


Zdravím všechny, kdož se rozhodli se věnovat takzvaným Mulčám, neboli M 22. Už několik let opravujeme na venkově domek a jak už to tak bývá, stále je potřeba něco dovézt nebo naopak a po nějakém čase vás přestane bavit být závislí na sousedech, kteří nějaký ten dopravní prostředek mají. To si myslím, že znáte všichni. Takže před dvěma měsíci jsme koupili mulču – dempr s náhradním motorem a převodovkou.




Pravda je, že pojízdná byla, ale majitel jí asi moc nehověl. Můj prvotní požadavek koupit, dovézt a pracovat tedy jezdit byl částečně splněn. Po převozu k nám čtrnáct dní odpočívala a pak přišla kýžená první jízda. Pneumatiky dohuštěné, olej zkontrolován a tak podobně a hurá ven. Cesta ubíhala celkem dobře až na to, že prvních 500m za námi nebylo vidět a pak nějaký ten výfukový plyn v kabině a slzející oči. Po cca 5km se ozvala rána a mulča stála. Vyběhnu ven a vidím upadenej kardan u převodovky a crčící olej z proražené nádrže hydrauliky. Kardan jsem nasadil zpět a dotáhl matku na převodovce, olej co se podařil pochytat tak pochytal a hurá domů. Jelikož motor byl jak olejnička a druhý vypadal o dost líp, rozhodl jsem se že je časem vyměním a ten původní motor zgenerálkuju. Když mně zůstala páčka od sklápění v ruce a spojka odešla neznámo kam (jsem si myslel) bylo rozhodnuto i o výměně převodovky a to hned. Na té původní je v háji kulisa a kvalty jsem hledal. Vše proběhlo celkem v pohodě. Zjistil jsem, že pláč během jízdy nezpůsobuje radost z rychlosti, ale jeden vlnovec částečně a druhý úplě uhnilý. Že mi nešlo dobře řadit, bylo upadeným spojkovým ložiskem, takže jsem mohl šlapat třeba zelí a nic. Závady odstraněny a opět ven do terénu. Tentokrát proběhlo téměř vše v pohodě, až na jednu maličkost a to, že mi nejde opět řadit . Takže vzhůru do klubovního úboru a hledej šmudlo. Musím se přiznat že rád.

nejčastější pasažéři