Wasil

Multicar.Joe@centrum.cz
Louny



Mulču – třístranný sklápěč jsme zakoupili v r. 2005 v Litvínově. Původní majitel ji měl jako občasné „přemísťovalo“ stavebního materiálu – tomu koneckonců odpovídal i technický stav: nefunkční brzdy, zadřené podávací naftové čerpalo, nefunkční elektroinstalace, všude rez, olej a špína. Protože nebyla schopná provozu, s pomocí místního šikovného automechanika se nám podařilo zprovoznit čerpadlo, opravit brzdy, vyčistit přívody paliva a zkontrolovat vstřiky. Pak už doma v garáži následovala výměna všech maziv (protože už na vojně nás učili u Pragovek „kdo maže, ten jede“), vyčištění filtrů a zprovoznění odstředivky. Nejvíce nás ale potrápila elektroinstalace včetně nutné výměny porouchaného dynama za alternátor. Propojka mezi ventilátorem a alternátorem je na míru vyrobena z vysokotlaké hadice a funguje naprosto spolehlivě.



Nikdo z nás nelituje investice ani času, který jsme strávili při jejích opravách, protože tahle investice se nám už několikráte vrátila, pomáhala nám při dostavbě domku, při stavbě chaty, terénních úpravách a při těžbě dřeva v lese. Jako neocenitelným pomocníkem byla při přepravě chmelničných sloupů, kterých odvezla několik desítek a díky jednokabině se na ní pohodlně a bezpečně vešly. V současné době (mimo převozu stavebního materiálu a sutě) ji využíváme jako cisternu na rozvoz vody – na korbu jsme umístili 1000 l nádrž a za pomoci samonasávacího čerpadla a elektrocentrály s Mulčou zaléváme – prostě na tuto vlajkovou loď východoněmeckého automobilového průmyslu nedáme dopustit.